Житель Кременця – творець… мангала-вітрильника

Над кораблем-мангалом 27-річний коваль Ярослав Єфремов із Кременця трудився цілий місяць.

Як тільки підсохла фарба і вітрила корабля почали виблискувати у майстерні від весняного сонячного проміння, майстер виставив свій витвір за ворота, аби показати людям. Вітрильник важить понад 100 кілограмів, тож, аби перенести його, Ярославу довелося кликати на підмогу трьох сусідів. Ще не встиг майстер зайти до хати, як біля обійстя зупинилися дві автівки. А за два наступні дні люди витоптали всю траву біля воріт — юрбами оглядали дивовижний вітрильник. Нещодавно кременецький коваль виставив свій корабель на продаж і мріє знайти для нього власника, який би не тільки смажив на мангалі шашлики, а передусім прикрасив ним своє обійстя.

За освітою Ярослав — автослюсар (закінчив Кременецьке ПТУ), проте знайшов себе в ковальстві.

Якийсь час працював на підприємстві, яке займається художнім ковальством, а згодом влаштувався на Кременецький крейдяний завод. У вільний час виготовляв із металу альтанки, лавки, дашки, драбини, гойдалки, ворота та чимало інших потрібних на господарці речей. Ковальство все більше захоплювало чоловіка, тож торік він звільнився із заводу і зосередився тільки на улюбленій справі.. Починав умілець із кованих підставок, лавок, дашків, потім взявся за складніші роботи. В арсеналі робіт кременчанина є будиночок на курячій ніжці на пеньку, який хитається від руху вітру. Сусідська дітвора полюбляє ним гратися, якось «поселили» у ньому кота.

Ідею виготовити корабель чоловік виношував давно, торік нарешті вирішив її втілити.

Переглянув на YouTube кілька відеороликів, але старався нічого не копіювати. Ескізу свого корабля-мангала він не мав, хоча вміє малювати, проектував усе з голови. Виготовлення корабля — досить копіткий процес: якщо певна деталь не вдавалася так, як потрібно, одразу відрізав і робив нову. Старався не братися до справи без натхнення. Довжина вітрильника — 2,25 м, висота — 2,20 м, ширина — 55 см. Над каркасом праця тривала тиждень. Основа мангала (на шість шампурів) захована під середнім вітрилом, під час приготування його потрібно зняти. Вітрила зроблені без верстата. Для декору змайстровано штурвал, гармати з ядрами для пострілів, кілька якорів, драбинки. На виготовлення якоря та гармати затрачалося по дві години, за день получалося зробити три драбинки — на все потрібне терпіння та наполегливість. У задній частині корабля є комірка з дверцятами, де можна тримати продукти. Корабель покритий трьома шарами жаростійкої фарби, тож йому не страшний вогонь. Принцип нагрівання мангала такий, як і котла: півгодини розжарюємо до 230 градусів, а далі — запікаємо м’ясо.

Першою роботи Ярослава оцінює його дружина Тетяна.

За фахом жінка — художник, тож часто дає слушні поради чоловікові. На перший погляд вітрильник справді виглядає, ніби декоративний, бо ж основа мангала прихована. Свій корабель-мангал власник виставив на продаж.

Джерело: nova.te.ua

Ваш коментар може бути першим

Залишити відповідь

Ваша імейл адреса не буде оприлюднена


*